No Result
View All Result
09 juni, 2025
NoordkopinBedrijf
Advertisement
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
NoordkopinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
No Result
View All Result
NoordkopinBedrijf

Weinig retailers zijn in staat klanten écht blij te maken

23 maart 2015
A A
ADVERTISEMENT
facebookTwitterLinkedinWhatsapp
vd_grotenoord_hoorn
Winkelstraat Het Grote Noord in Hoorn. Hoe goed doen de winkeliers het hier?

AMERSFOORT – Een beperkt aantal retailers is écht toekomstbestendig, waaronder bedrijven als ICI PARIS XL, Lidl en DEEN. Voor de meerderheid van de winkelketens geldt dat ze een onzekere toekomst tegemoet gaan. Ze zijn niet onderscheidend genoeg en spelen onvoldoende in op het veranderende koopgedrag van hun klanten. Dit blijkt uit de retail ranking 2015, een onderzoek van Q&A Research & Consultancy onder 6.000 consumenten.

Toekomstbestendige retailers

Drie factoren zijn bepalend voor de toekomstbestendigheid van een retailer: (1) een onderscheidende winkel, (2) het vermogen om veel traffic te generen en (3) een goed online profiel. ICI PARIS XL, Lidl, Hoogvliet, DEEN, Paradigit, Albert Heijn, Kruidvat, IKEA, Hans Anders en Pearle Opticiens zijn de retailers die hierop het beste presteren en vormen daarom de top tien van de retail ranking. New Yorker en Trendhopper staan het laagst geklasseerd.

Meernieuws

Leendert van Eck (ex-Deen) nieuwe Commercieel Directeur van Poiesz Supermarkten

Dit weekend sluit ook de laatste DEEN supermarkt in Nederland haar deuren

DEEN Supermarkten ‘verkoop is afgerond’

Klanten zonder glimlach

Klanten blij maken zou de doelstelling van elke winkelketen moeten zijn. Slechts 5% van de retailers is in staat hun klanten écht blij te maken. Dille & Kamille en Rituals slagen hier het beste in. Voor bijna 40% van de retailers geldt dat hun klanten de winkel zonder een glimlach verlaten. Kijkshop maakt hun klanten het minst blij.

Retailers maken klanten blij door écht onderscheidend te presteren. Wereldwinkel, Flying Tiger en IKEA zijn het meest onderscheidend. Bij Scapino, Dolcis en Zeeman is het gebrek aan onderscheidend vermogen het grootst. Drastisch aanpassen aan de wens van de consument is noodzakelijk voor deze retailers.

Klanten echt te binden

Een gebrek aan loyale klanten, daar hebben veel retailers mee te kampen. Voor bijna 80% van de retailers geldt dat het onwaarschijnlijk is dat hun klanten de eerstvolgende aankoop weer bij hen doen. Dit geldt vooral voor Trendhopper, Sacha en Kijkshop. Consumenten wisselen makkelijk van de ene naar de andere winkelketen. Per branche weten slechts enkele retailers klanten echt te binden. Bij supermarkten is de loyaliteit het grootst onder klanten van Lidl en Jumbo.

Retailers met en zonder webshop

Ondanks de groei in omzet en het volume van het online kanaal heeft bijna een kwart van de retailers in Nederland geen webshop. Dit geldt o.a. voor Action, Hornbach, Intratuin, Lidl, Primark, Specsavers, Welkoop, Wibra en Xenos. Voor sommige retailers geldt dat dit logisch is aangezien het niet bij hun verdienmodel past. Voor de meeste retailers is een webshop essentieel voor het omzetbehoud. 57% van de retailers biedt de mogelijkheid om online bestellingen af te halen in de winkel en bij 35% is next day delivery mogelijk.

Tags: Deen SupermarktenRetailToekomstbestendigWebshops
ShareTweetShareSend

Top 4 in onze regio deze week

  • Directiewissel bij Jimmink Kolhorn: vierde generatie neemt het roer over

    Directiewissel bij Jimmink Kolhorn: vierde generatie neemt het roer over

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Noord-Hollandse streekproducten in de supermarkt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Eigenaar coffeeshop Blue Tomato Hoorn80 wil zorgen wegnemen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • De laatste melkboer van Alkmaar doet ’t licht uit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media