Real Time Bidding nu toegankelijk voor iedereen
HOORN – Met de lancering van Media Tradedesk voegt MediaBookers, een initiatief van Abovo Media uit Hoorn, naar eigen zeggen een compleet nieuwe dimensie toe aan adverteren. Adverteerders kunnen vanaf nu zélf heel gericht, lokaal of landelijk, online adverteren bij vrijwel alle uitgevers van Nederland, volgens het principe van programmatic buying. In het boekingsproces kan de gebruiker bovendien zijn eigen banner zelf gratis opmaken en die direct inzetten.
Transparant gemaakt
Rein Vogel, directeur van MediaBookers, is enthousiast over deze revolutionaire ontwikkeling: “Met Media TradeDesk hebben wij de ondoorzichtige wereld van SSP, DSP en RTB voor iedereen transparant en toegankelijk gemaakt. Alles wordt tradable, zodra de markt er klaar voor is kunnen wij in de toekomst eenvoudig via de Tradedesk ook video, outdoor, radio, print en zelfs TV toevoegen. Geheel in de filosofie van MediaBookers, dat adverteren gewoon makkelijk moet zijn, voor iedereen.”
Alles onder controle
“Op MediaBookers.nl zit je als gebruiker zelf achter het stuur. Je kunt bijvoorbeeld op NU.nl met een banner adverteren, al dan niet getarget op regio. Vervolgens bepaal je op welke dag én in welk dagdeel je banner getoond gaat worden. Met onze gratis bannertool kun je geheel naar eigen smaak en inzicht je banners maken.”
De gebruiker houdt tijdens en na zijn campagne te allen tijde real-time inzicht in de resultaten via een eveneens gratis dashboard. Dat kan geïntegreerd worden met Google Analytics, voor een compleet overzicht van alle bezoeken van de adverteerder. Vogel: “Bij de lancering van het platform MediaBookers is het medialandschap veranderd. Met de komst van de Media TradeDesk hebben wij de wereld van automated trading voor iedereen nu toegankelijk gemaakt.”
Ontwikkelingen
“Sinds de lancering heeft MediaBookers een enorme vlucht genomen: met ruim 1.500 geregistreerde accounts zijn wij het grootste onafhankelijke online mediabureau. Op korte termijn lanceren we een compleet nieuwe zoekmodule, waardoor je nog eenvoudiger door de meer dan 8.000 advertentiemogelijkheden kunt navigeren. En zoals altijd worden alle ontwikkelingen in het medialandschap direct verwerkt. Eenvoud en gemak staan bij MediaBookers centraal.”