No Result
View All Result
23 mei, 2025
NoordkopinBedrijf
Advertisement
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
NoordkopinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
No Result
View All Result
NoordkopinBedrijf

Einde Leisure Board, nu focus op destinatie marketing ‘Holland boven Amsterdam’

11 december 2014
A A
ADVERTISEMENT
facebookTwitterLinkedinWhatsapp

leisureboardcongres2014HOORN – Woensdagmiddag organiseerde Leisure Board haar afscheidscongres. Beleidsmakers en ondernemers uit de toeristische sector verzamelden zich bij Van der Valk in Hoorn. ‘Holland boven Amsterdam’ en destinatie marketing is het credo voor 2015 en verder.

Te abstract

“Veel vergaderen en heel veel overleggen.” Dat is het antwoord op de vraag hoe programmamanager Adriana Stam terug kijkt op de afgelopen twee jaar Leisure Board. “In het begin was het vooral het kennismaken van al die verschillende partijen uit de diverse regio’s.” Bij het begin van Leisure Board was afgesproken om na 2 jaar te evalueren. Stam: “Ik vind dat we flinke stappen hebben gemaakt  om elkaar te leren kennen, maar dat is wel allemaal heel abstract en voor een ondernemer niet altijd zichtbaar.” In gesprekken met ondernemers werd dat ook terug gekoppeld. Wat doet Leisure Board nu concreet voor ondernemers. “Ja, maar deze stappen waren wel nodig om te komen waar we nu staan. Maar vanaf nu gaan we minder praten en meer doen.”

Meernieuws

Nieuwe website voor toerisme in de Kop van Noord-Holland; ‘van zoeken naar boeken’

Holland boven Amsterdam (HbA); ‘kijken terug op succesvolle jaren van destinatiemarketing’

Regiosafari 2022; inspirerend kijkje achter de schermen bij collega’s toeristisch ondernemers

Wordt kennisnetwerk

Leisure Board gaat over naar een kennisnetwerk en zal minder frequent gaan vergaderen, maar blijft grote thema’s als destinatie marketing voor ‘Holland boven Amsterdam’ gebruiken in regionale aanpak en partijen daarvoor op één lijn te krijgen. Daarnaast volgt  uit de bestaande organisaties van VVV’s, bureau toerisme Laag Holland (regio Beemster, Waterland en Purmerend red.) en Cultuur Compagnie een gezamenlijk plan voor de invulling en uitvoering van de destinatie marketing ‘Holland boven Amsterdam’. Hiervoor wordt een kwartiermaker door de Provincie Noord-Holland 6 maanden ondersteund.

Quick Wins

Tijdens het congres kwam niet geheel onverwachts de vraag vanuit de zaal wat er nu concreet in 2015 gaat plaatsvinden. Stam maakte een opsomming van enkele ‘Quick Wins’ welke vanaf januari 2015 daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden. Zo is men aanwezig op de vakantiebeurs, libelle zomerweek, 50+ beurs en de fiets en wandelbeurs om de regio gezamenlijk met de ondernemers te promoten. Ook wordt gewerkt aan een nieuwe landingspagina op internet te maken waarop alle activiteiten in de regio overzichtelijk op gepresenteerd gaat worden.

Interview

Zaterdag 13 december tussen 17.00-18.00 uur op Radio Hoorn (www.rtvhoorn.nl) een uitgebreid interview met programma manager Adriana Stam over Leisure Board en hoe nu verder met destinatie marketing.

Een onderdeel daaruit is de tip aan ondernemers in Westfriesland hoe zij zich het beste kunnen organiseren en eventueel aansluiten bij deze nieuwe destinatie marketing organisatie.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/181008608″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Foto’s

Het Leisure Board congres begon na het openingswoord door Gedeputeerde Jan van Run over destinatie marketing. Daarna vertelde Jorus Everaerd, techwatcher over de technologische toekomst, een toekomst met vooral kansen. Annemarie Kuijer van Rabobank Nederland vertelde kort over enkele in haar ogen succesvolle samenwerkingsvormen. Tot slot was het aan de deelnemers om de koksschort aan te trekken en in viertallen de beste amuse zelf te maken.

//

Bericht door Westfrieslandinbedrijf.
Tags: Destinatie marketingLeisure BoardNoord-Holland-NoordToerisme
ShareTweetShareSend

Top 4 in onze regio deze week

  • Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Directiewissel bij Jimmink Kolhorn: vierde generatie neemt het roer over

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Een snackbar gerund door sportinstructeur is niet vreemd

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Alkmaarse Gamma naar Ranzijn, ondernemers Overstad boos

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media