HOORN – Dinsdag 19 maart 2013 was in De Hoofdtoren de officiële opening van het toeristisch seizoen. De ongeveer 40 mensen spraken in een interactieve bijeenkomst over de toeristische kansen van Hoorn, met Hoorn op de Kaart. Aansluitend vond een korte vaartocht over het IJsselmeer plaats.
Zakelijk directeur van Amsterdam Marketing, Eduard Pieter Oud, gaf een presentatie over het marketingbeleid van de stad Amsterdam. Hierbij legde hij de link met de stad Hoorn en gaf het advies om voor een integrale aanpak te kiezen waarbij bezoekers, bewoners en bedrijven betrokken worden in de promotie.
Marcel Serlier, directeur van onder andere de VVV Hoorn, presenteerde kort zijn visie en beleid voor het komend seizoen. “Toerisme leeft in de stad Hoorn”, zei Serlier. Hij zei dat er binnenkort een publiciteitscampagne komt om Hoorn beter op de kaart te zetten. Ook kwam Hoorn Modestad aan bod, een evenement dat nu veel in de publiciteit is, net als de nieuwe Rembrandt tentoonstelling in het Westfries Museum.De komende lancering van het Toeristisch Platform Hoorn werd toegelicht door René van der Broeke (Museum Stoomtram).
Toeristisch seizoen #hoorn geopend door @AartRuppert pic.twitter.com/Rcb5WSio7I
— HoornBusinessEvents (@HoornBusinessE) March 19, 2013
Na de plenaire sessie in de Hoofdtoren vond een korte rondvaart plaats door de Hoornse haven waarbij wethouder Aart Ruppert op de kop van één van de drie schepen die werden ingezet, een koninklijk lint doorknipte als officiële openingshandeling van het toeristisch seizoen 2013.
Organisatoren Rob van Loon en Robert-Jan Knook van Hoorn Business Events kijken met gepaste trots terug op dit event. “Volgend jaar zullen we het weer organiseren, want het blijft een actueel onderwerp”, aldus Van Loon en Knook.
https://twitter.com/dirvvvhartvnh/status/314118358364721152