No Result
View All Result
07 juni, 2025
NoordkopinBedrijf
Advertisement
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
NoordkopinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
No Result
View All Result
NoordkopinBedrijf

Column Marjolijn Dölle: Pokémon GO

21 september 2016
A A
ADVERTISEMENT
facebookTwitterLinkedinWhatsapp

17 september 2016: Column Marjolijn Dölle: Pokémon GO

Waar ik de afgelopen zomermaanden ook keek, liep, ging of stond: overal zag ik mensen met een telefoon verkleefd aan hun hand in opperste concentratie op jacht naar de Pokémon monstertjes. Ze staken de weg over zonder te kijken, fietsten met losse handen omdat ze die nu eenmaal nodig hadden voor hun telefoon en gingen met volle overtuiging en soms met gevaar voor eigen leven, op hun doel af.

Meernieuws

Column Robert-Jan Knook: Gewoon doen

Column Robert-Jan Knook: Nice to know

Column Robert-Jan Knook: Verbinding

Alhoewel ik zelf geen Pokémon adept ben en ook geen enkele uitdaging voel om deze monstertjes te gaan verzamelen, ben ik wel enorm getriggerd door dit fenomeen. Niet in de minste plaats omdat het mensen achter de tv of computer vandaan haalt en lekker op pad stuurt.

“… er is een wereld voor mij open gegaan!”

Wat maakt dat mensen met zoveel passie hun doel najagen?

Wat maakt dat mensen bereid zijn uren te investeren en moeilijkheden te overwinnen om de hoofdprijs te winnen?

Als ik dat weet, dan moet dat recept ook op ander mogelijkheden toe te passen zijn!

En dus ben ik op zoek gegaan naar fanatieke spelers die mij de fijne kneepjes van het vak kunnen uitleggen……en, er is een wereld voor mij open gegaan!

Ik sprak bekenden en collega’s, Youri, Kees, Zohra, Bram, Nina, Geert en Mohammed, in leeftijd variërend van 15 tot 57, en allemaal vertelden zij vol passie en enthousiasme over hun zoektochten en resultaten.

Met behulp van GPS coördinaten wordt de speler door de stad, dorp, of omgeving geloodst. Daarbij kan hij onderdelen verzamelen, zoals ballen, die hem weer helpen om de monstertjes te vernietigen. Je kunt de monstertjes ook aantrekken door je zelf te omgeven met een geurschild. En als je bijna een doel hebt bereikt, begint je telefoon te trillen en weet je dat je in de buurt bent. Hoe meer monstertjes je achterhaald hebt, hoe beter je bent.

Wat zou het toch mooi zijn, als die Pokémons geen monstertjes zouden zijn, maar banen.

“Hoe meer competenties en vaardigheden je gescoord hebt, hoe sneller je op de baan afkoerst”

“Baan-in-zicht-GO”, zou ik dat willen noemen, of  “Baan-voor-mij-GO”. Als iedereen toch actief de deur uit gaat op zoek naar werk, net zo geconcentreerd zijn sollicitatie voorbereidt en ondertussen werkt aan zijn competenties en vaardigheden, dan word je vanzelf de ideale kandidaat. Hoe meer competenties en vaardigheden je gescoord hebt, hoe sneller je op de baan afkoerst. Met behulp van de GPS coördinaten word je via doorzettingsvermogen, flexibiliteit, samenwerken, luisteren, nauwgezetheid en inzicht doorgeleid naar de ultieme overwinning: een baan!!

Inderdaad, ik houd van out of the box denken, ben alleen niet handig genoeg om zo’n app te bouwen. Maar ik geloof er heilig in, dat we op het terrein van re-integratie en motivatie-ontwikkeling heel veel kunnen leren van deze spel-industrie. Die laat ons immers zien, dat er een maakbare wereld bestaat. Nu nog de vertaalslag maken naar de banen-zoek-en-vind-wereld.

Ik zou zeggen: GO!

Oh ja: mocht je je aangesproken voelen om een nieuwe app te bouwen: GO!

Tags: ColumnFeatured
ShareTweetShareSend

Top 4 in onze regio deze week

  • Noord-Hollandse streekproducten in de supermarkt

    Noord-Hollandse streekproducten in de supermarkt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Directiewissel bij Jimmink Kolhorn: vierde generatie neemt het roer over

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • De laatste melkboer van Alkmaar doet ’t licht uit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Opening Mediamarkt Hoorn: 4 oktober 16.000 klanten op één dag

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media