No Result
View All Result
07 juni, 2025
NoordkopinBedrijf
Advertisement
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
NoordkopinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
No Result
View All Result
NoordkopinBedrijf

Hoorn top4 winkelstad, maar niet op winkelaanbod

11 juni 2015
A A
ADVERTISEMENT
facebookTwitterLinkedinWhatsapp

vd_grotenoord_hoornHOORN – Deze week maakte Q&A Research & Consultancy voor de tweede keer de Retail Gemeente Atlas bekend. Hieruit blijkt dat Maastricht, Den Bosch en Haarlem de top drie vormen van best gewaardeerde winkelsteden. Hoorn volgt direct daarna op plaats 4.

In het onderzoek van Q&A zijn de 60 grootste binnensteden beoordeeld door ruim 6.000 consumenten op winkelaanbod, bereikbaarheid, horeca, sfeer en beleving. Hoorn scoort relatief goed op bereikbaarheid, sfeer en horeca. De historische binnenstad scoort bij sfeer en het grote aanbod aan eet- en drinkgelegenheden bij horeca.

Meernieuws

Spoorwerkzaamheden in Noord-Holland Noord; dit zijn de gevolgen voor treinreizigers

Rabobank Miljoenenontbijt NHN in Hoorn; afscheid van Ronald Bleeker (foto’s)

Laatste kans stemmen op publieksprijs en bestellen kaarten voor Westfries Ondernemersgala

Winkelaanbod

Op winkelaanbod scoort Hoorn geen top10 notering. Hierin wordt de diversiteit aan winkels meegenomen. Winnaar in deze categorie Maastricht kent een hoog gehalte aan zelfstandige ondernemers. Schiedam aan de andere kant scoort hierin het laagst en kent waarschijnlijk vooral veel grootwinkelbedrijven met weinig diversiteit in productaanbod.

Vasthouden of stijgen

Overal een mooie score voor Hoorn. Door de parkeertarieven niet te verhogen en wellicht meer diversiteit in winkelaanbod te stimuleren kan deze plaats gehandhaafd blijven of wellicht nog stijgen. Wellicht gaat de campagne ‘Hoorn gaat voor Goud’ de sfeer in de binnenstad ook nog hoger beoordeeld worden.

Overzichten van de complete ranglijst en op bereikbaarheid, winkelaanbod, sfeer en horeca.

bron: Q&A Research & Consultancy
bron: Q&A Research & Consultancy
Tags: BereikbaarheidhoornHorecaRetail gemeente atlasWinkelaanbodWinkelstad
ShareTweetShareSend

Top 4 in onze regio deze week

  • Noord-Hollandse streekproducten in de supermarkt

    Noord-Hollandse streekproducten in de supermarkt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Directiewissel bij Jimmink Kolhorn: vierde generatie neemt het roer over

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • De laatste melkboer van Alkmaar doet ’t licht uit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Opening Mediamarkt Hoorn: 4 oktober 16.000 klanten op één dag

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
    • Zakelijknhn
  • Verdieping
    • Column
  • Contact

© 2020 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media